05 Disember, 2009

BIGGEST LOSER


Ini lah tajuk pilihan hari ini. Kenapa? Kerana baru sahaja sebentar tadi aku menimbang berat badan. Keputusan nya ??? Mana boleh bagitahu.. :-) Tapi kalu aku katakan lebih separuh dari baju-baju ku sudah terasa ketat bila di pakai, dah tentulah kalian semua boleh agak kan.. Aku Obesiti !!! :- (Inilah akibatnya kalu makan ikut suka nafsu ) Bukan lah mudah nak turunkan walau 1 kilo tau. Bagi mereka yang pernah ada masalah berat badan, tentu teramatlah memahami bagaimana sukarnya untuk membuang lemak namun teramat lah senang untuk menambah beberapa kilo lagi dalam masa yang singkat. Kan ! Kan ! 


Seperti biasa ini kan sudah penghujung tahun. Macam la tak biasa pasang azam awal tahun untuk kurus kan! Hahaha.. Aku pun lebih kurang sama..  Tapi aku harap usaha aku ini membuahkan hasil. Aku muda lagi ( muda ek? ;-p ) Lagi pulak bermacam-macam penyakit pelik-pelik ada sekarang ini tak kira usia. Takut laaa...


Apa inspirasi kalian bagi kurangkan berat badan? Erm.. sekarang kan musim The Biggest Loser Asia.. Boleh juga la ambil tips dari program  realiti tu kan. Tapi aku geram sebenarnya bila tengok part peserta yang nama Desmond tu buat keputusan nak berhenti. Baru sahaja first day dah nak mengalah. Bukan apa, kasihan pada peserta lain yang beria-ia nak masuk program ni. Dia sia-siakan peluang macam tu sahaja. Tak tahu la kan. Itu yang aku nampak dari luaran.


Satu lagi, yang aku tak suka, masa sesi timbang berat. Kenapa lah peserta perempuan kena tanggalkan baju pula ? Apa salahnya pakai je baju t-shirt tu. Kalau kat Barat tu aku tak la hairan. Tak suka la tengok macam tu kan. Aku kuno ke? Erm.. tak ape lah jadi kuno pun dalam hal-hal begini. Anda bagaimana pula?


Myspace Inspiration Graphics Quotes

Bina Ukhuwah





More Still Life Comments

SEORANG WANITA Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez